Sevimli, “Gazi Üniversitesi, var olma savaşı verenlerin okulu”

Senelerce Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Mezunlar Derneği’nin yöneticiliğini üstlenen Nesrin Sevimli, şimdi NeSS İletişim Danışmanlık Şirketi’nin genel koordinatörlüğünü yapıyor. 2011 yılında Nesrin Sevimli ve İsmail Yerlikaya’nın güç birliği ile kurulan NeSS İletişim Danışmanlık Şirketi Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi’nden mezun olanların sektördeki başarısını gösteriyor. 


Gazete okuyan bir ailenin çocuğu olduğu için kendisini şanslı hisseden Nesrin Sevimli, ilkokul sıralarında gazeteci olmaya karar verenlerden. Babasının her akşam evde gazete okuduğunu söyleyen Sevimli, kendisinin de babası gibi gazete okumaya başladığını ifade etti. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi gazetecilik ve Halkla İlişkiler Bölümü mezunu olan Sevimli NeSS İletişim Danışmanlık Şirketi’nin genel koordinatörlüğünü yapıyor. Gazi Üniversitesi’ni bilinçli bir tercih sonucu seçtiğini belirten Sevimli, okul döneminde Günaydın ve Milliyet Gazetelerinde çalıştığını söyledi. Gazeteci olmak isteyen Sevimli, o dönem yaşanan basın krizinden dolayı halkla ilişkiler alanına yöneldiğini anlattı. . Halkla ilişkiler sektörünün her alanında çalıştığını ifade eden Sevimli, “Kamuda ve özel sektörde başkalarıyla çalışmaktan vazgeçip kendi işimi yapmak istediğime karar verdim. 27 yılın birikimine güvenerek NeSS İletişim Danışmanlığı kurdum” dedi.

“Gazi İletişim, diğer iletişim fakültelerinden farklı”

Sevimli, Gazi Üniversitesi’ni kazandıktan sonra kayıt için Fakülteye geldiğinde hayal kırıklığı yaşadığını, daha sonra hayal kırıklığının bir avantaja dönüştüğünü şöyle anlattı:

“Kocaman bir kampus bekliyordum. Okulun bahçesi benim lisede okuduğum okulumdan küçüktü. İlk birkaç ayım zorlu geçti geri dönmek istedim. Ama sonra bizim diğer iletişim fakültelerinden bir farkımız olduğunu fark ettim. Gazi İletişim’i ağırlıklı olarak Anadolu’dan, var olma savaşı olan insanlar tercih ediyor. Okul döneminde öyle güçlü arkadaşlıklar oluşuyor ki, arkadaşlıklar ileriki yıllarda yaptığın işlere de inanılmaz katkı sağlıyor. Küçük mekân aradaki bağı güçlendiriyor.”

Piyasanın büyük bir çoğunluğunu Gazi İletişimlilerin oluşturduğunu vurgulayan Sevimli, “Çünkü, Gazi İletişim Fakültesi, daha fazla mücadele eden insanların olduğu bir yer. Üçüncü sınıfa gelindiğinde herkeste iş bulma kaygısı başlıyor. Öğrenciler staja yöneliyor. Medyada en tepeden en alta Gazi İletişim mezunlarının sayısı çok fazla. Gazi Basın Yayın dediğimde tüm kapılar açılıyor” diye konuştu. Sevimli, işe almak için Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi mezunlarına öncelik verdiğini dile getirdi.

Şirketlere, kurumlara, kişilere danışmalık yaptıklarını söyleyen Sevimli, inşaat, deri, eğitim, sağlık sektörlerinde ve belediye alanlarında çok sayıda müşterileri olduğunu söyleyerek bu sektörlere stratejik iletişim danışmanlığı hizmeti sunduklarını belirtti.

İletişim bilimini çok önemsediğini sözlerini ekleyen Sevimli, “Şirketlerin biz olmadan faaliyetlerini, hizmetlerini insanlarla paylaşmaları, insanlar üzerinde farkındalık yaratmaları mümkün olmuyor. Sürdürülebilir bir iş süreci için bizim yürüttüğümüz stratejik iletişim süreci olmazsa olmaz koşullardan biri. Özellikle son yıllarda bu süreci uygulayanlar kazançlı çıkıyorlar. Daha sürdürülebilir başarılara imza atıyorlar. Çünkü var olmak algılanmaktır. Ama nasıl algılandığın senin itibarını belirleyen en önemli unsurdur. Biz çalıştığımız kurumlara ya da şirketlere hak ettikleri şekilde algılamalarını sağlayacak altyapıyı sağlayacak. Bunu insanlarla paylaşımında, hedef kitleleri ile paylaşımında köprü oluşturuyoruz. Kamuoyundan gelen verileri topluyoruz. Şirket ya da kurumlara ait olanları belirliyoruz. Sağlıklı, doğru, gerçekçi yansıtmasını sağlıyoruz. İşin içinde nedene stratejik iletişim danışmanlığı var stratejisi olmayan hiçbir işin başarıya ulaşamayacağını düşünüyoruz. Klasik bir iş yapmıyoruz. Hedef kitlelerine göre hangi algıyı oluşturmak istedikleri ne göre iş süreçlerimizi belirliyoruz. Bunu farklı alanlarla yönetiyoruz” şeklinde konuştu.

 

İletişim modeli: 5N1K

Halkla ilişkiler sektörünü dinamik, kabına sığmayan, vazgeçilmez bir sektör olarak değerlendiren Sevimli, “Biz farkındalık yaratmak üzerine konumlandık. NeSS İletişim olarak kendimize özgü bir modelimiz var. Biz 5N1K’ya göre bir iletişim modeli oluşturuyoruz. Hedeflenen neyse haber yazımında kullanılan 5Nve 1K’nın altını doldurarak modellerimizi konumluyoruz” diye konuştu. Empatiyi çok önemsediklerini belirten Sevimli, “Müşterimizin yerine geçiyoruz ama orda çok fazla kalmadan dış göz olmayı da devam ettiriyoruz. Hem içerden bir göz, hem dışarıdan bir göz, aynı takımın oyuncusu olarak çalışıyoruz. Eğer biz hedef kitlelerle sağlıklı bir köprü kuramazsak kurumların sürdürülebilir başarılarına imza atmasına yardımcı olamayız” dedi.

Ankara’da iletişim danışmalığı alanında çok ciddi eksiklikler olduğunu ifade eden Sevimli, bu sebeple Ankara’da kurulduklarını açıkladı. Ankara’da deneyimli, birikimli, alanın dinamiklerini bilen kadrolara ihtiyaç olduğunu söyleyen Sevimli,  Ankara’da çok sayıda şirketin kamu kurumunun olduğuna işaret ederek, artık herkesin profesyonel iletişim yönetimine ihtiyaç duyduğunu söyledi. Bu anlamda Ankara’nın iyi bir Pazar olduğunun da altını çizen Sevimli, hedeflerinin bir süre sonra İstanbul’da da bir ofis açmak olduğunu anlattı. Sevimli, “İstanbul olmazsa olmuyor” dedi.  İstanbul’dan ve Bolu’dan müşterileri olduğunu söyleyen Sevimli, kamu kurumlarının da bu işi önemseyeceklerine, dışarıdan danışmanlık hizmeti satın alacaklarına inanıyor. Klasik yöntemler tarihe karıştığını vurgulayan Sevimli,  “Farklı olan, üreten, kendini iyi anlatabilen kazanıyor. Bunu anlatabilmek için de doğru yöntemleri uygulamak gerekiyor. O noktada da bize ihtiyaç duyuyorlar” dedi.

Sevimli, halkla ilişikleri şöyle anlattı:

“Dinamik, kabına sığmayan, bazen 7 gün 24 saat çalışmayı, hızlı düşünmeyi,  karar vermeyi, karar almayı, insanlarla iyi iletişimi gerektiriyor. Odağında insan, ikna, gazetecilik doğası var. O ruha sahipsen bu işte daha başarılı oluyorsun. Çünkü bakış açın 5N1K modeli.  Ben işi çok seviyorum.”

Sevimli, bu işi yapmak isteyenlere, “Teoriyle pratiği birleştirmek gerek. Statik bir iş değil. Her yeni iş bir şey öğretiyor. Bu sektörde ben oldum diyemiyorsun.  Ne yapmak istediklerine karar verdikten sonra o hedeften vazgeçmesinler. Mücadeleyi asla bırakmasınlar. Her acı tecrübe daha sonrasında size çok güzel yollar açabiliyor. Bir hedef varsa ulaşmamak için hiçbir sebep olamaz. Tek ilaç insanın kendisidir” diyerek Mümin Sekman’ın Çaresizseniz çare sizsiniz sözünü hatırlattı.

 

 

 

Reklamlar

One thought on “Sevimli, “Gazi Üniversitesi, var olma savaşı verenlerin okulu”

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s